Assalamualaikum. Welcome to my blog. I'm Iva, owner of this diary. There have some stories and hijab tutorials here. Thank you for visiting this blog. Follow my blog and keep on reading my stories. Thank you . . . . .

Wednesday 11 July 2012

Practical

Assalamualaikum.

Hi semua. Hello readers! Apa khabar? Sihat? Kawan-kawan yang praktikal tu, macam mana? Okay tak dengan suasana tempat kerja, situasi, tugas yang diberi? Everything's okay? Good then :)
Okay hari ni Iva nak bercerita mengenai pengalaman berpraktikal selama 3 hari ni, bos tanya, 
"Macam mana Iva? So far so good?
"Yeah so far so good.. :D"

Hehe yeahh so far so good. Hopefully u olls pun begitu juga ya, teman-teman. Buat masa sekarang, Iva diberi tugas untuk buat akaun dengan menggunakan sistem UBS. Bagi mereka yang ada belajar subjek ni, mesti korang tahu. Okay cerita ringkas simple pimple jelah, boleh? Hihi. 
Oh lupa, Iva sebenarnya nak bagi tahu mengenai buku catatan harian yang kita kena catat hari-hari mengenai tugas/kerja/projek apa yang kita buat dalam buku yang telah diberi tu. Ramai yang keliru dengan buku catatan dengan full report tu. Okay kat sini Iva akan cerita serba sedikit mengenai tu, mengikut pengetahuan Iva lah eh. Sebab Iva ada tanya-tanya pada senior juga tentang perkara ni. Maklumlah kita baru nak berpraktikal, dan mungkin pada awalnya masing-masing keliru dengan perihal ni. Okay.

Ramai yang tanya, "Catatan harian tu tulis dalam bahasa melayu, atau english?"

Okay. Kalau korang buat catatan harian/diari tu dalam bahasa melayu, so full report pada akhir praktikal nanti pun buat lah dalam bahasa melayu. Kalau catatan harian/diari tu korang buat dalam english, so full report nanti pun buat jugak dalam english. 
Jangan campur aduk rojak macam kita selalu guna tu eh eh, hehe :)
Dan kalau korang nak tahu, batch lepas a.k.a senior kita yang lepas, dorang kena buat presentation dalam bahasa inggeris katanya. Kan kan? Haa. 

So sooo, chaiyookkk kawan-kawan ! We can do it ! :)

Eh eh, Iva macam nak ngobrol-ngobrol santai ya disini. Rasa penat tu sangat terserlah okay, balik je praktikal, terus K.O. Macam manalah dengan parents kita yang bekerja, balik memasak, jaga anak, basuh kain, kemas rumah lagi, haihhh tak terkira penatnya. Apalah nak dibandingkan dengan penat kita ni. Sekarang baru Iva sedar macam mana penatnya bila bekerja ya. Tu belum campur kemas rumah, tolong ibu kat dapur apa semua lagi haaa. 

Okay lah, sampai sini je Iva  nak cerita. Eh tapi sebelum tu kan, haaaa tengok gambar kat bawah ni :


Haa ni lah muka hari ke-3 praktikal huahuahuaa :D Bergambar jap sebelum berangkat ke office heee.

TIADA APA YANG SENANG DI DALAM DUNIA NI. SEMUANYA SUSAH. SEBAB TU KENA BELAJAR. 
MACAM AKAUN. ORANG KATA AKAUN SUSAH. TAKPE. BOLEH BELAJAR SAMPAI JADI SENANG :)

Assalamualaikum.




No comments: