Assalamualaikum. Welcome to my blog. I'm Iva, owner of this diary. There have some stories and hijab tutorials here. Thank you for visiting this blog. Follow my blog and keep on reading my stories. Thank you . . . . .

Sunday 22 July 2012

Salam Ramadhan

Assalamualaikum.

Hehe jap jap, ada gambar sebelum Iva mulakan bicara pada kali ini.


Heee tadaaaaaa ! Okay itu gambar pada hari Jumaat lepas, sebelum berpuasa pada esok harinya. Hehe

Okay back to our topic...

Hi semua. Apa khabar ? Sihat ? 
Semoga awak semua sihat walafiat dan bertenaga sempena bulan Ramadhan yang mulia ini. 
Macam mana dengan juadah berbuka puasa ? Bagi mereka yang membeli juadah di bazaar ramadhan tu, beli ala kadar je okay. Elakkan pembaziran. Kalau tak sempat nak berbuka tu, sesak di tengah jalan raya ke kan, berbukalah dengan 3 biji kurma dan segelas air kosong pun dah cukup, mengikut sunnah Nabi Muhammad SAW. Tapi kalau takde kurma, air mineral yang botol kecil tu pun sudah memadai. Hehe :) 

By the way, tiba-tiba cakap omputih pulak kan haaa, Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak & Selamat Berpuasa to all Muslims.

Iva mohon maaf atas segala salah dan silap, tersalah bicara, terkasar bahasa, termengumpat termengungkit termengata termemerli semua semua lah yang salah salah tu, maafkan Iva ye :') 

Yelah sebenarnya, kalau kita ada buat salah, bila-bila masa pun kita boleh minta maaf, tak perlu nak tunggu puasa sampaikan ke raya. Tapi dikesempatan Iva berbicara ni, sekali dengan mohon maaf sekali lah, hehe :)

Kepada kawan-kawan yang berpraktikal, seperti mana Iva, dan kawan-kawan yang lain yang sedang meneruskan perjuangan di kampus tu, minum air suam banyak-banyak dan makan kurma time bersahur tu, biar bertenaga pada esok hari untuk pergi bekerja ataupun ke kuliah :) 

Okay macam mana dengan persiapan Hari Raya ? 
Will be continued...

Thank you for reading :)

No comments: