Assalamualaikum. Welcome to my blog. I'm Iva, owner of this diary. There have some stories and hijab tutorials here. Thank you for visiting this blog. Follow my blog and keep on reading my stories. Thank you . . . . .

Monday 5 December 2011

The Whole Day


Pagi tadi macam biasa, bangun lambat. Dan macam biasa awal-awal pagi lagi sama ada ibu atau ayah akan masuk bilik aku dan tutup air-cond. Okay fine tidur aku terjejas.
"Bukak lahh air-cond balikk..."
"Nanti elektrik banyak bla bla bla..."
Haishh demi mengantuk yang tak sudah, aku tidur lah balik. Kejap pun jadilah okay. Kejap tak kejap jugak lah pukul 10am baru aku bangun. #teruk betul perangai
Okay turun bawah tengok takde breakfast. So aku dengan ibu pun goreng lah nugget, samosa, and fries. Pastu buat teh O panas. Done. HAHA
Okay tengahhari tadi ibu malas nak masak so beli makanan kat kedai jeh.
Online online online jelahh keje aku. Memang boring tak tahu nak buat ape. Adik-adik aku keluar lepak dengan kawan-kawan dorang kat perumahan ni. Ayah pergi outstation. Tinggal lah aku berdua je dengan ibu kat rumah.
Tapi tak lama tu tiba-tiba macam ada suara orang bagi salam.
SORRY BELL RUMAH ROSAK HEWHEW
Rupa-rupanya mama long, waqqas dan atuk datang rumah hee. Hilang sikit kebosanan aku kat rumah ni.
Ibu masak pisang goreng dan keropok lekor. Then buat air Teh O panas.
Yeahh anda masih lagi dalam rancangaaaaann 'Sepetang bersama Iva...' :D
-.- Okay enough.
Dua orang gedik tu kalau dah lepak main kat luar haaa maghrib kang baru ingat nak balik.
Bila mama long, waqqas, dan atuk dah balik, emm macam boring jehh. Ibu ajak keluar jalan-jalan hee.
Pastu gi beli makanan untuk makan malam sebab ibu malas nak masak. Okay sangat terserlah kemalasan ibu pada hari ini.
Elok sampai rumah, nampak kelibat 2 orang budak yang berlegar-legar di depan rumah. Tengok-tengok 2 orang adik gedik aku. Jam menunjukkan pukul 8.15pm pada waktu tuh haha. Nak tahu kenapa dorang duduk luar? Sebabnyeee pintu rumah tadi aku kunci sebelum nak keluar bhahahahak.
Ingatkan dorang ade kunci. Memanglah dorang ade kunci rumah, tapi dorang ade kunci untuk bukak gate and bukak grill pintu. Kunci pintu dorang takde miahahaha kasiaaann dia lorhhh.
Dorang pun cerita lahh yang jiran semua ingat dorang kena halau dari rumah ke ape HAHA
Okay bila masuk rumahh haaa kelaparan dorang.
Pastuu macam biasalahh dorang merengek nak guna laptop plak. Okay fine. Its your turn my brothers.
Done for today. Kbye ;)

No comments: