Assalamualaikum. Welcome to my blog. I'm Iva, owner of this diary. There have some stories and hijab tutorials here. Thank you for visiting this blog. Follow my blog and keep on reading my stories. Thank you . . . . .

Thursday 8 December 2011

Which one?


Kenapa dalam hidup ni kita kena buat pilihan? Kenapa? Why?
Sebab kalau kita tak buat pilihan, macam mana kita nak tentukan hidup kita? Impian kita?
Contoh, nak pergi sekolah ke taknak pergi sekolah? Kau nak jadi orang ke atau kau nak jadi BANGSAT ?
Nak berjaya atau taknak? Nak jadi orang yang berilmu ke atau orang yang bodoh sombong?
Haaaa sebab tu lahh. Kita kena berfikir yang terbaik untuk diri kita.
Tapi masalahnya sekarang ni kann...Haa ni lah masalah aku :

Kenapa?
Kenapa dalam hidup ni kita kena buat pilihan? Why?
Kalau pilih A, yang B macam mane? 
Kalau pilih B, bagaimana pula dengan A?
Aku tak mahu sakitkan hati sesiapa. Atau lebih baik aku tak payah buat pilihan?
Takkan lah aku nak masuk subjek ekonomi pulakk kann. Buat pilihan dan satu barang baik akan terlepas.
Hmmmm... Ni bukan tentang barang. Ni tentang manusia.
Bila buntu, serabut, stress, haa pergi balun makan chocolate. Sebab tu lahh berat badan naik 2kg Iva oiiii...
Asal bukak mata je, kepala otak pun mula lahh berfikir, buat pilihan dan buat keputusan.
Tapi asyik fikir jee.. Pilihan tak buat-buat jugak. Keputusan pun takde. Sampai bila nak macam ni?
Ya Allah berikan lah aku petunjukMu. 

No comments: