Assalamualaikum. Welcome to my blog. I'm Iva, owner of this diary. There have some stories and hijab tutorials here. Thank you for visiting this blog. Follow my blog and keep on reading my stories. Thank you . . . . .

Sunday 11 December 2011

The Whole Day

Assalamualaikum.


Hello Sunday and Hello to me ( when I look at the mirror ) and Hellooo everyone :)
INI LAHH RUPA AKU HARI-HARI YE KAWAN-KAWAN. RAMBUT PANJANG SO IKAT MACAM TU JELAH. SIAP. SELEKEH? YEAHH I KNOW IT. HAHA. KEADAAN RAMBUT JE MACAM TU KAYH.  SEBIJIK MACAM RAMBUT KAT ATAS NI. MUKA AKU TAK SELAWA MACAM KAT ATAS NI.
Okayy as usually, aku bangun pukul 10am HAHA. Tapi sebenarnya aku bangun awal pagi tadi taw. Serious awal. Tapi tak tahu macam mana boleh tidur balik. Whateverr..
Awal pagi lagi yang membuatkan aku terjaga bila ayah ke ibu yang masuk bilik pun aku tak sure, then air-cond dalam bilik aku pun ditutup. Okay fine ayah/ibu. THANKS A LOT.
Then tak lama tu around 10am macam tu lahh kan, ibu knock the door "Tuk tuk tuk! Iva cepat siap ayah nak bawak pergi gunting rambut."
Okay fineeeee rambut aku yang panjang paras pinggang ni akan dipotong PENDEK. So, aku dah tak boleh lahh nak buat sanggul bila pakai tudung enn -____-
Then, pergi Kajang, kedai gunting rambut cina yang memang dari aku kecik dulu memang duk gunting rambut kat situuu jelahh sampai lahh umur aku dah 19tahun sekarang ni.
And now rambut aku dah pendek, paras bahu. Atas sikit je dari bahu. Heee :)
Goodbyeee rambut panjang :') Gonna miss youuu...
Rasa ringin sikit lahh kepala ni haa kann. Then, panas terik lah tengah hari td, biasanya hujan. Tapi hari ni tak hujan pulak. Ayah beli cendol. Hah!! Memang selesaaa lahh panas-panas tu kena pulak dengan cendol.. Haishh legaaa tokak den ni haa.
Hari ni ibu masak lauk sup tulang. Hewhew dah lamaa ibu tak masak sup tulang. Tapi kenyang minum cendol tadi tak hilang lagi, so lunch tu kitaa hold dulu sampai lahh pukul 2.45 baru lunch pulakk mwehehe.
Ada lauk sup tulang, sambal ikan bilis, dan sayur.
Lepas tu dah kenyang tunggu ape lagi, naik bilik lahh online ghahaha. Boringgg jee duduk bawah tengok TV.
Then online online onlineee aihh entah camne boleh taip nak pi tgk tweet TengkuSophia tu, tetibee plak angin acane? Hmm geram betul lahh aku dengan minah tu.
Hmm petang tu dalam pukul 6ptg baru aku off internet :D Ayah panggil turun.
Lepak-lepak jap. Pastu uruskan diri semua. Malam tu dalam pukul 8pm macam tu, ayah ajak makan kat luar.
Okay ayah order lauk ikan siakap masak stim, ayam masam 3 rasa, daging masak merah, sambal udang petai, dan sayur kailan ikan masin.
Aku rasa hari ni kerja aku makannnnn jee memanjaaangg. Balik tu bungkus sate pulakk HAH! Memangg selesaa perut aku hari ni.
Dan sekarang menghitung minit dan saat untuk tengok result final exam aku.
Mudah-mudahan semuanya baik. Result, please be nice to me okay sayangg.. Pleaseeee..
Takde ape dah nak cakap ni. Jantung dah dupdapdupdap macam nak tertanggal dah tunggu result ni.
Byee peeps, gudnite. Semoga kawan-kawan saya semua dapat result yang cemerlang, begitu juga saya.
Aminnnn...

No comments: